dinsdag 24 februari 2009

Week 7 Ding 10

Had deze post om voor mij nog onduidelijke redenen nog niet 'op de post' gedaan. Vandaar nummer 10 na nummer 11. Hoe heerlijk is Delicious. Hoe heerlijk zijn zelfgekozen niet gestandaardiseerde trefwoorden. Hoe heerlijk is ook de volstrekte chaos die daardoor kan onstaan. Met alle voordelen van chaos, zeker als je die kan delen, zoals het onstaan van toevalstreffers en serendipiteit (kijk maar op wikipedia wat het is). Ik herinner mij de felle en boeiende discussies in 1934 op de Frederik Muller Academie. Thesaurus versus "vrije lijsten". Discussies met af en toe een zwaar politieke lading, dat moest in die tijd van marxistisch-leninistisch uitlenen. Ik onderschrijf de sociale mogelijkheden maar ook de gevaren en willekeur. 'Doei' als tag. Dat is mij als bibliothecaris werkelijk een gruwel en dat zegt dus veel over mij, maar ook over de nitwit die z'n tag toekent. Trouwens, iets anders, ik vind de opmaak van delicious niet mooi overzichtelijk. Te vol, te veel en voor starters verwarrend. Dat moet beter kunnen.

1 opmerking:

  1. Ja, de lay-out mag wel op de schop, maar verder is het toch echt een handige tool.

    Henri

    BeantwoordenVerwijderen