vrijdag 6 februari 2009

Week 4 dingetje 8


Zoals ik in mijn vorige post schreef hou ik mijn bedenkingen en reserves wat betreft het gefröbel met foto's. Natuurlijk zijn er zinnige toepassingen denkbaar maar "het tjongejongejonge kijk eens wat leuk het hoofd van ome Joop op het massieve lichaam van tante Miep met bloemetjesjurk tegen een even massieve berghelling hahaha!!!!" blijft helaas overheersen. Het 'social' van deze toepassingen ontgaat me eigenlijk ook een beetje. Een omgevallen voorraadkast in een hobbywinkel. Wat ik regelrechte flauwekul vind is dat ik "mijn creativiteit kan (her)ontdekken." Dit heeft werkelijk heel erg weinig met echte creativiteit te maken! Van Gogh en Giacometti (nog tot en met zondag in de Kunsthal dus haast je!) draaien zich om in hun graf. Kortom wat mij betreft vooral spielerei. Geeft natuurlijk niks en zal soms best handig zijn, maar ook niet meer dan dat.

2 opmerkingen:

  1. Sip, ook ik volg je blog min of meer op de voet. Je kunt je twijfels en bedenkingen - die ik soms deel - duidelijk benoemen.
    Toch vind ik het een fijne cursus. Al was het alleen maar omdat het me de kans geeft op een zaterdagmorgen iets tegen je te zeggen!
    coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sommige mensen kunnen daar hun creativiteit toch wel in kwijt. En tja we zijn niet allemaal van Van Gogh's en Giacometti's. Maar om een anekdotisch verhaal te vertellen: de bakker in Nuenen die schilderijtjes kreeg van Van Gogh in ruil voor brood, heeft die opgestookt in zijn open haard. Die kon niet helemaal goed inschatten wat de waarde ervan was. Nou wil ik niet gaan beweren dat Sip Beth nog ooit beroemd gaat worden met zijn "Gerda Verburg melkt", maar je weet het pas echt als de tijd eroverheen is gegaan. En dan zou wel eens kunnen blijken dat een groot talent verloren is gegaan door onderschatting van eigen creatieve vermogens. Alé, genoeg gezwamd.

    Henri

    BeantwoordenVerwijderen