maandag 23 maart 2009

week 11 Dingetje 17

De hoeveelheid, de soms verwarrende namen, de mij soms niet heldere doelstellingen (een heleboel Engels digijargon) en dan hebben ze allemaal nog een eigen logo ook..... Kortom, Beterbeth is wel een beetje in de war. Ik ben bang dat het aanbod web 2.0 diensten zo groot is dat ik in ieder geval geen duidelijk overzicht heb, maar misschien hoeft dat ook niet. Het verhaal van Frankwatching vond ik overigens helder. Met de voorbeelden die ons in deze cursus aangeboden worden ben ik de komende jaren vrees ik al wel zoet en dat terwijl er dagelijks nieuwe diensten bijkomen. Hoe je dit alles (ook professioneel) bij moet houden is mij eerlijk gezegd een raadsel. Een cursus 2.300 Dingen? Kortom, wel een gevoel achter de werkelijkheid aan te zullen blijven rennen. Maar zou de wal het schip op den duur niet keren? Dat je uiteindelijk toch wel terecht komt in communities met voor jou of voor je werk echt zinnige diensten? En dat al die diensten die voor jou geen toegevoegde waarde hebben vooral hun eigen gang moeten gaan en/of als eendagsvliegen in schoonheid sterven? Ik vind, hoe ouderwets, Schoolbank nog steeds een voorbeeld van een web 2.0 toepassing die zichzelf wel bewezen heeft en dus ook nog steeds bestaat. Natuurlijk, want wie is niet dat prachtige meisjes of die leuke jongen op de lagere(basis)school uit het oog verloren...

1 opmerking:

  1. Schoolbank bezuinigd op de verkeerde diensten, wil je iemand een berichtje kunnen sturen, waarop de ander dan ook nog kan reageren, dan moet je betalend deelnemer zijn. Niet echt 2.0, maar goed, verder is het wel aardig. En wat die andere 2300 dingen betreft, kan ik mij heel aardig vinden in wat jij schrijft.

    Henri

    BeantwoordenVerwijderen