vrijdag 9 januari 2009

Week 1 Oefening 2

Mijn eerste post staat nu al twee minuten online en wat denk je, een reactie? Neen hoor. Er wordt nu van mij verwacht mijn ervaringen met "sociale sofware" stoer en eenduidig te formuleren maar het komt neer op Beterbeth: 0 vrienden. Maar vooruit, laat ik toch iets over mijn mogelijke reserves vwb sociale sofware delen. Ik ben overtuigd van de geweldige mogelijkheden en toepassingen van dit soort netwerken. Zoals bij alle (nieuwe)communicatiemogelijkheden zie ik geweldige kansen voor het delen van informatie. Al was het maar om kennis in alle vrijheid te kunnen delen. Ook de sociale gevolgen bieden enorme mogelijkheden. Al was het maar om bijvoorbeeld eenzaamheid te bestrijden. Waar mijn reserves zitten is dat deze communicatiemiddelen ook alle ruimte bieden voor alle soorten van soms weerzinwekkende uitwassen, des- en misinformatie, demagogie en oeverloos gelul. Zolang, wat mij betreft, de inhoud (betrouwbaar, controleerbaar, nuttig en tendienste van meer dan eigen het belang) het leidende principe is doe ik mee. Zit ik al aan de 100 woorden?

5 opmerkingen:

  1. Je zit al over de 100 woorden Bethweter ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bethzeiker gaat te ver zeker? ;o)
    Wens je wel veel succes met alle dingen die nog komen gaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O ja en ondertussen heb je al 2 volgers :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die Sip, Zomaar onvermoed enthousiast van startgegaan en natuurlijk kwekt hij meteen een scherm vol zoals we van hem gewend zijn.
    Succes!
    ida

    BeantwoordenVerwijderen